Week 4

28 februari 2020 - Kpando, Ghana

Week 4
We gingen lekker een weekendje naar Ada Foah. Hier zitten de andere studenten van de organisatie ‘ghanagangers’. Zij zitten met zijn vijven in een huis. Op vrijdag gingen we met zijn allen zwemmen. We waren allemaal onder de indruk van het zwembad want zo’n grote en luxe zwembaden hebben ze in Golokuati niet. Na een lekker dagje zwemmen waren we allemaal verbrand. We hadden ons namelijk niet ingesmeerd. Maar rood word vanzelf bruin. Op zaterdag gingen we met een boot op de Volta rivier varen. We zijn naar een eiland geweest waar je krokodillen kon kijken. Ook heb ik een babykrokodil vastgehouden. Daarna zijn we verder gevaren naar Treasure eiland. Op dit eiland is alleen een hotel. Nadat we daar geweest zijn gingen we naar het gedeelte waar de zee en de rivier samen komen. Als afsluiting gingen we ergens eten. In de avond hadden we een feestje. De oma van de begeleider uit Ada was overleden. Hier vieren ze dan feest omdat de persoon overleden is.
De volgende ochtend hebben we boodschappen gedaan in Ada. Alles wat wij in Golokuati niet hebben, hebben we even ingeslagen. Rond twaalf uur reden we weer terug naar ons dorpje. In de avond was iedereen moe, dus kookte Lydia onze begeleider voor ons. In de avond heb ik nog gefacetimed met mijn broer en zusje om toch iets mee te krijgen van de vastelaovend.
Op maandag begon onze stagedag op de nieuwe afdeling. We startte op de afdeling ‘theathre’. Dit is de afdeling waar operaties worden uitgevoerd en er is een uitslaap kamer. In het begin hadden we niet veel te doen. De operatie die gepland stonden waren gecanceld. De wasmachine om de kleren steriel te maken was kapot.
Met de kleren die ze nog aanhadden gingen ze een keizersnee doen, want deze was wel dringend. Wij mochten hier weer bij kijken, spuiten klaar maken en vitale functies checken.
Op dinsdag en woensdag ben ik ziek thuis gebleven. Meerdere mensen in ons huis waren ziek. Onze wc draaide hier overuren.
Op donderdag ben ik opgenomen in ziekenhuis voor de zekerheid. Ze hebben hier een paar testen gedaan. Ze konden in mijn urine zien dat er ergens  in mijn lichaam een infectie zit. Ze denken in mijn darmen. Nu krijg ik antibiotica via een infuus en vocht toegediend.Nu wachten totdat de medicatie aanslaat en dan gaat het snel weer goed komen.

1. Mam:
    ❤️❤️❤️
  2. Oma:
    💝😘
  3. Rini:
    28 februari 2020
    Wordt maar weer snel beter. Dan kunnen we daarna weer van je verhaal genieten.
  4. Rob:
    28 februari 2020
    Hoi Eva, niet zo mooi om te lezen dat je daar ziek in bed ligt met die hygiëne daar. Hopelijk slaat de antibiotica aan en kan je volgende week weer aan het werk. Hier is alles prima, alleen iedereen is in de ban van het Corona virus wat nu in Tilburg en Amsterdam is gevonden bij 2 patiënten. Als het zicht snel verspreid dan zullen de scholen hier ook dicht gaan verwacht ik. Laat je ons weten wanneer je weer beter bent. Liefs van liefste oom Rob
  5. Rick Aquarius (villa Dalia):
    2 maart 2020
    Wat een leuke ervaringen, alleen jammer dat je nu ziek bent, ik wens je veel beterschap.