Week 3

21 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Het weekend begon met een feestje. Op vrijdagavond waren we uitgenodigd voor een boerderijfeest. Het was een gezellig feest en we hebben Afrikaanse dans geleerd. Van het weekend hadden we helaas ook geen stroom. We liepen in de avond met hoofdlampjes op.
Op maandag ging mijn stage op de maternety afdeling weer verder. Ik heb mee mogen kijken bij een keizersnee van een tweeling. Dit was heel bijzonder en apart om te zien. Ze snijden onder aan in de buik laag voor laag open. Daarna haalden ze de twee baby’s eruit. De baby’s gingen daarna naar de afdeling. Daarna haalden ze de placenta eruit en gingen alles laag voor laag weer dicht hechten. De moeder werd na de operatie naar de recovery room gebracht terwijl haar baby’s nog twee uur lang bij ons op de afdeling lagen.
Op dinsdag hebben we niet zoveel gedaan er was niet veel te doen. We hebben vitale functies gemeten, bij vrouwenkatheter  en infuus zetten mee gekeken. De steriele materialen moesten we in doeken inpakken zoals je op de foto kunt zien.
Op woensdag was onze laatste dag op de materinty afdeling. Ik had in de 6 dagen dat ik op deze afdeling stage liep nog geen bevalling gezien dus daar hoopte we natuurlijk vandaag op. In de ochtend liepen we met de dokter mee en heb ik vitale functies getest. Toen we terug op de afdeling waren, zei de dokter tegen ons dat er een bevalling plaats ging vinden vandaag. Net voor dat we gingen was er iemand bevallen. Het was heel raar om te zien. Eerst komt het hoofdje eruit en dan trekken ze met een draai de baby eruit. Daarna halen ze natuurlijk nog de placenta eruit en dat was het. Dit was onze laatste dag op deze afdeling.
Op donderdag gingen we naar 2 scholen om voorlichting te geven over hygiëne. Nadat we naar alle scholen waren geweest hebben we thuis onze tas in gepakt. We gaan een weekendje naar Ada foah. Daar slapen ook nog andere studenten van dezelfde organisatie. Hoe dat is geweest en op welke nieuwe afdeling ik volgende week stage loop, lees je volgende week

1. Oma:
    Weer ein moeëj verhaol. ❤️❤️❤️
  2. Mam:
    Geneet van dien weekend!😘
  3. Christel:
    21 februari 2020
    Zuur der weer good oet. Tof desse die dinge allemaol kins zeen. Bin jaloers☺️. Fijn weekend😘
  4. Opa Boekend:
    22 februari 2020
    We hebben weer genoten van je verhaal. Het wordt vast leuk om wat nieuwe gezichten te zien nu! Benieuwd waar je volgende week terechtkomt, spannend!
  5. Opa snor:
    23 februari 2020
    Leef Eva,Dat je talent heb wist ik al maar dat je zo goed in schrijven bent, is toch nieuw voor me ik lees elke keer met verbazing wat je allemaal meemaakt erg verwonderlijk ik kijk al uit naar een nieuw verhaal en maar goed dat je van te voren al die spuiten hebt gehad want als ik die foto's zie !! ook de groeten van Gerry die vindt het een hele uitdaging
  6. Didi:
    24 februari 2020
    Wat leukk um zoeiets meij te muuge maken! Bin al benieuwd noa ut volgende verhoal. Xxx♥️