Week 1

7 februari 2020 - Golokwati, Ghana

Week 1
Vrijdag 31 januari kwamen we savonds aan op het vliegveld in Accra. We werden naar het hotel gebracht en rond half 10 gingen we nog even wat eten. De volgende dag moesten we weer vroeg op. We gingen naar het winkelcentrum om geld te wisselen, boodschappen halen en nieuwe sim kaartjes halen. Daarna hadden we een 5 uur durende rit in een snik heet busje naar ons dorpje ‘golokuati’. Onderweg zag je goed het verschil tussen Ghana en Nederland. Eenmaal  aangekomen konden we onze spullen uit pakken en de klamboe’s ophangen. We hadden al meteen geen water om te douchen of om de wc door te spoelen. Er staan grote bakken met water waar wij ons mee kunnen wassen en koken. Onze begeleider Lydia, die woont in golokuati kookte in de avond voor ons. De rest van de week hadden we nog steeds geen water. Daarom zijn we deze week naar een zwembad geweest. Ook hebben we onze stageplekken bezocht. Het ziekenhuis waar wij stage gaan lopen en de dovenschool waar een ander huisgenootje stage gaat lopen. Allebei de stage plekken waren heel indrukwekkend. Vooral de rondleiding in het ziekenhuis. Het is een heel groot verschil met Nederland. Onze begeleider heeft ons voorgesteld aan het dorp. Ook hebben we nog de apen bezocht en zijn de watervallen gaan bekijken. Aan het einde van week gingen we weer naar het ziekenhuis, maar dan voor introductie. We kregen onze uniforms die al meteen de eerste dag waren opgemeten toen we naar het ziekenhuis gingen om ons voor te stellen. De rest van de dagen waren vooral rustig. We zijn onder andere naar de markt gegaan om eten te kopen.

1. Rini:
    7 februari 2020
    Leuk om te lezen. Wat apart en anders dan bij ons ....
  2. Rob:
    7 februari 2020
    Hoi Eva, geweldig om wat van je te horen. Ik heb je verhaal met enthousiasme gelezen. Ik ben benieuwd naar je eerst ziekenhuis verhalen. Liefs van je liefste oom Rob
  3. Mam:
    7 februari 2020
    Wat een leuke foto’s en een super geweldig verpleegsters uniform!😜😘
  4. Opa Boekend:
    7 februari 2020
    Wat leuk om te zien, Eva! Mooie omgeving, prachtige waterval, zwembad.... en uniformen uit een ander tijdperk! We wensen jullie een fijne tijd daar.
  5. Oma:
    7 februari 2020
    Wat fijn om van je te horen. Leuke en mooie foto's.Wat zie je er lief uit in je uniform.Staat je goed.😊❤😘
  6. Frank Smits:
    8 februari 2020
    Super mooi Eva. Ben benieuwd naar de rest van de verhalen.
  7. Didi:
    10 februari 2020
    Kei leuk um te leaze! Bin benieuwd noa verhoal weak 2. 😊 kei leuk um snapchats te kriege en foto’s heaj op te zeejn. Miss och now al en vuul plezeer en vuul succes deze weak op och stageplaats! 💋💋
  8. Christel:
    13 februari 2020
    Ha Eva. Wat leuk um te zeen wie ut daor is. Erg leuk in te laeze was se al gedaon hees. Bin benieuwd naor ut volgende stök en nieje foto’s. Leefs van os
  9. Mary:
    23 februari 2020
    Kei leuk Eva. Wat een prachtig avontuur. Hoop nog veel van je te mogen lezen. Geniet ervan
  10. Bart en Joyce:
    23 februari 2020
    Leuk om te lezen Eva. Wat een mooi avontuur. Mooie foto’s.